Nieuws
  • Register

Sinds 2012 is het Boels-Dolmans cycling team specifiek toegewijd aan het kneden van vrouwelijk talent.

Sinds het prille begin in 2012 werken o.a. Bioracer en Boels-Dolmans cycling team samen om het beste vrouwenteam ter wereld te worden.
De resultaten van het team spreken voor zichzelf.

 

Maar hoe komt het dat een ploeg van bij de oprichting al meteen een schot in de roos blijkt te zijn en de beste rensters kan aantrekken?
Het team is naast de kledij van Bioracer uitgerust met materiaal van Specialized, Sram en Quarq, allemaal innovatieve merken die het belang van het vrouwenwielrennen hebben ingezien en hun steun betuigen aan deze sport. Zij zorgen ervoor dat dames als Armitstead, Van Dijk, Diederiksen, Guarnier en Stevens, hun dromen kunnen waarmaken.
Dat de dames met zulk materiaal kunnen rondrijden is een zegen voor hen en voor de sport. Dat Bioracer met de aeropakken bovendien hun afgetrainde lichaam op de best mogelijke manier laat zien aan het publiek en zo de dames erg sexy maakt, is mooi meegenomen!
De vrouwen zijn er niet alleen sneller door, ze zien er ook weergeloos uit in die aeropakjes. Aan iedereen geven wij de raad eens even een
kijkje te gaan nemen naar één van de dameswedstrijden. Meer dan de moeite waard!

 

Maar dat enkel de dames (en het publiek) de vruchten van de sponsoringen plukken is niet juist. Ook de sponsors varen er wel bij. Bioracer verwoordt het zo:
“Gebaseerd op de input van de Boels-Dolmans rensters ontwikkelden wij de volledig nieuwe “Race Proven Women” kledinglijn. De dames van het team testen de nieuwe lijn onder de specifieke wedstrijdomstandigheden en geven regelmatig richtlijnen ter ontwikkeling. Uiteindelijk zegt de naam het zelf “Race Proven Women”. Het is een specifiek op vrouwen gerichte versie van de Race Proven Bioracerlijn. Hiermee is Bioracer de eerste kledijfabrikant met een aero aanbod voor mannelijke en vrouwelijke renners.”

 

12079529 10153919431200348 6188138231005322076 n

 

Misschien wordt het wel eens hoog tijd dat ook andere grote bedrijven het nut van (de in verhouding tot return, zeer goedkope) sponsoring in het dameswielrennen beginnen in te zien. Deze sport heeft zoveel te bieden aan het publiek en krijgt veel te weinig steun van de sponsors. TV en media brengen steeds meer dameswielrennen, de tijd is rijp voor sponsors om hiervan de vruchten te plukken,...net zoals ze dit bij Bioracer al enkel jaren doen!

 

Foto: Bioracer.be

S5 Box